ГУО «Ясли-сад №1г.Кричева»
Бяспечнасць на першым месцы.
Адной з гадавых задач нашай установы дашкольнай адукацыі на гэты навучальны год з’яўляецца стварэнне неабходных умоў для фарміравання ў дашкольнікоў навыка асознаных бяспечных паводзін праз навучанне іх правілам пажарнай бяспекі. У вучэбнай праграмме дашкольнай адукацыі сфармуляваны асноўныя палажэнні бяспекі жыццядзейнасці ў дашкольных установах. У ёй вызначаны таксама правілы пажарнай бяспекі для іх, сказана аб неабходнасці выпрацоўкі ў калектывах устаноў уменняў правільнага арыентавання ў складаных жыццёвых сітуацыях.
Пры фарміраванні навыкаў пажарнай бяспекі ў дзяцей педагогі яслей-сада карыстаюцца самымі разнастайнымі формамі арганізацыі адукацыйнага працэссу. Прыярытэт аддаецца сумеснай дзейнасці выхавальніка і дзяцей,прычым як індывідуальнай рабоце з дзецьми, так и зносінам у падгруппах і групах, якія дазваляюць стымуляваць дзяцей да выказванняў, да сумеснага вырашэння праблемных сітуацый, пошуку найбольш рацыянальных спосабаў дзеяння ў экстрымальных сітуацыях. Найбольш эфектыўнымі і цікавымі былі сюжэтна-ролевыя і рэжысёрскія гульні “Служба выратавання”, “Пажарныя”, у якіх дзеці асвойвалі азы пажарнай бяспекі, знаёміліся з прафесіяй ратавальніка, а таксама гульні са спецыяльным міні-матэрыялам “Пажарная часць” “Пажарная машына”, дыдактычныя гульні “Складзі карцінку”, “Лясны пажар”, “Збяры пажарную машыну” і інш.
Педагогі на занятках з дзецімі па вывучэнню правіл пажарнай бяспекі выкарыстоўваюць сучасныя адукацыйныя тэхналогіі: метад праектаў, праблемна-гульнявую тэхналогію, метады РТУ-ТРВЗ –тэхналогіі, даследчы метад навучання. Атрыманыя веды ўвасабляюцца ў творчаў дзеўнасці выхаванцаў – малюнках, вырабах. Для паспяховага асваення выхаванцамі праграммнага матэрыялу па раздзеле “Бяспечнасць жыццядзейнасці” ў группах аформлены куткі пажарнай бяспекі, дзе прадстаўлены разнастаўныя дыдактычныя гульні, дзіцячая мастацкая літаратура гэтага напрамку, сучасны наглядны матэрыял (ілюстрацыі, фотаздымкі, плакаты, малюнкі), размешчаны стэнд з актуальнай інфармацыяй для бацькоў.
Можна сказаць, што супрацоўнікі ўстановы дасягнулі галоўнага: дзеці не толькі ведаюць асноўныя правілы асабістай бяспекі, але і ўмеюць тлумачыць неабходнасць іх выкарыстання ў розных сітуацыях, вучацца берагчы сябе і навакольных.